مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۱
مشخصات تولید کننده
ایران | کشور تولید کننده |
پژو ۲۰۶ تیپ ۱ | نام خودرو |
ایساکو | شرکت گارانتی/خدمات دهنده |
۱۳۸۰-۱۳۸۱ | سال تولید |
ایران | کشور تولید کننده |
پژو ۲۰۶ تیپ ۱ | نام خودرو |
ایساکو | شرکت گارانتی/خدمات دهنده |
۱۳۸۰-۱۳۸۱ | سال تولید |
پس از توقف تولید ۴ ساله ی پژو ۲۰۷ (دنده ای) – Peugeot 207، ایران خودرو پژو ۲۰۷ ایرانیزه ی خود را در سال ۱۳۹۵، ابتدا تنها در تیپ دنده ای روانه ی بازار کرد. ۲۰۷ جدید شامل تغییرات ظاهری از جمله چراغ های جدید جلو و عقب، آیینه و رینگ های جدید شده است. همچنین مانیتور لمسی، غربیلک فرمان جدید با دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دی لایت، دوربین و سنسور عقب از جمله امکانات اضافه شده به ۲۰۷ جدید هستند. علیرغم آنکه گزارش های مشتریان حاکی از ایراد و خرابی های عجیب برقی و فنی پژو ۲۰۷ هستند، اما ۲۰۷ به فروش خوبی دست یافته است.
پژو ۲۰۷i دنده ای ایرانیزه با ۲ مدل ECU (کامپیوتر مرکزی خودرو) و دریچه گاز کانتینانتال (کروز) و بوش ME17 (به صورت محدود) عرضه شده است؛
پس از اعمال تحریم ها بر صنعت خودروسازی، ایران خودرو برخی امکانات این خودرو، از جمله کروزکنترل و رینگ آلومینیومی را از روی این خودرو حذف کرد.
ایران | کشور تولید کننده |
پژو ۲۰۷ آی دستی | نام خودرو |
ایساکو | شرکت گارانتی/خدمات دهنده |
۱۳۹۵-۱۳۹۹ | سال تولید |
هاچ بک | کلاس بدنه |
B Segment | کلاس اتومبیل |
۱۰۵۴ کیلوگرم | وزن |
۵ | تعداد فضای سرنشینان |
۱۸۵/۶۵ | ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو |
۱۸۵/۶۵ | ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب |
R 14 | سایز رینگ |
ساده | نوع رینگ |
۳۹۰۰ طول – ۱۶۸۰ عرض – ۱۴۶۸ ارتفاع | اندازه خودرو (میلیمتر) |
ندارد | سانروف |
ندارد | میله باربند |
دارد | قابلیت نصب باربند |
فاصله کالیبر ترمز با رینگ | |
۲۴۴۱ میلیمتر | فاصله بین دو محور |
مشکی | رنگ داشبرد |
طوسی | رنگ داخلی |
۴ | تعداد درب ها |
ندارد | عایق کاپوت |
ندارد | عایق صندوق |
۵ | وضعیت کمربند ایمنی |
۱۵۸۷ cc | حجم موتور |
TU5 | نوع موتور |
بنزین | نوع سوخت مصرفی |
۴ | تعداد سیلندرها |
۱۶ | تعداد سوپاپ ها |
خطی مستقیم | آرایش قرار گیری سیلندرها |
موتور جلو | محل قرار گیری موتور |
انژکتوری پاشش چند نقطه ای | سیستم سوخت رسانی |
۵۰ لیتر | ظرفیت باک |
۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه | حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) |
۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه | حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) |
۶۶٫۱ اسب بخار بر لیتر | توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) |
ندارد | توربو |
کیت اگزوز | |
نوع روغن مصرفی | |
سیستم جرقه زنی | |
تنفس طبیعی | تنفس موتور |
دیفرانسیل جلو | انتقال نیرو |
دنده دستی | نوع جعبه دنده |
۵ | تعداد دنده |
کنسول میانی | محل قرار گیری اهرم تعویض دنده |
ندارد | دنده کمکی |
روغنی با بوستر خلائی | نوع سیستم ترمز |
دیسکی خنک شونده | نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو |
دیسکی | نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب |
نوع لنت | |
نوع ترمز |
مستقل برای هر چرخ | نوع سیستم تعلیق |
مک فرسون | تعلیق جلو |
مستقل | تعلیق عقب |
هیدرولیکی | کمک فنرهای جلو |
هیدرولیکی | کمک فنرهای عقب |
فرمان برقی | نوع سیستم فرمان |
سه شاخه مجهز به کلید کنترل سیستم صوتی با قابلیت تنظیم ارتفاع | نوع غربیلک |
شیفتر فرمان |
۱۹۰ کیلومتر بر ساعت | حداکثر سرعت |
۱۱٫۶ ثانیه | شتاب ۰ الی ۱۰۰ (برحسب ثانیه) |
۸٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت شهری |
۵٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | مصرف سوخت جاده ایی |
۶٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | سیکل ترکیبی مصرف سوخت |
یورو ۴ | استاندارد آلایندگی |
۴ | ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP |
۲۴ ماه یا ۴۰ هزار کیلومتر | محدوده گارانتی |
مشخصات برق و نور خودرو
سیستم برق خودرو | |
H7 آفتابی | نوع پایه لامپ و رنگ نور پایین |
H7 آفتابی | نوع پایه لامپ و رنگ نور بالا |
H1 | نوع پایه لامپ و رنگ نور پروژکتور |
چراغ پلاک | |
چراغ کوچک | |
جلو | محل قرار گیری چراغ سقف |
۱ عدد | تعداد چراغ سقف |
دارای مه شکن | سیستم روشنایی جلو |
چراغ مه شکن عقب | سیستم روشنایی عقب |
دارد | چراغ سوم ترمز |
دارد | دیلایت |
ندارد | قابلیت تنظیم نور چراغ های جلو |
نوع و توان باتری | |
ولتاژ | |
سیستم شارژ | |
دینام | |
استارت | |
ریموت دار | وضعیت سوئیچ |
امکانات رفاهی و آپشن ها
۲ عدد راننده و سرنشین کناری | کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) |
سیستم ترمز EBD و ABS، EBA | سیستم های پایداری و کمک راننده |
ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت ، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع،کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه ای ،صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس ، سنسور دنده عقب ،دوربین دنده عقب | سیستم های امنیتی و حفاظتی |
دارد | سیستم ایموبلایزر |
دارد | سیستم کروز |
اتوماتیک | سیستمهای تهویه مطبوع |
سيستم مالتي مديا ، USB، GPS ، DVD و بلوتوث موبايل، ۴ عدد بلندگو، ۲ عدد توييتر، خروجي آمپلي فاير، پورت ورودي سيستم صوتي اضافي، آنتن اكتيو | سیستم صوتی و تصویری |
دارای سیستم مالتی مدیا ، USB، GPS ، DVD و بلوتوث موبایل | سیستمهای مولتی مدیا |
صندلی راننده ۶ حرکته دستی و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی | سیستم صندلیهای جلو |
صندلی عقب تاشو دوتکه(۱/۳-۲/۳)، پشت سری عقب قابل تنظیم | سیستم صندلیهای عقب |
آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی – گرمکن دار | سیستم آیینه ها |
جلو و عقب برقی + قفل کودک | سیستم شیشه ها |
دارد | سنسور دنده عقب |
ندارد | پاور شیشه |
ندارد | دریچه کولر و بخواری برای سر نشین عقب |
ندارد | جک صندوق و کاپوت |
ندارد | چراغ شور |
ندارد | سنسور نور و باران |
ندارد | گرم کن و سرد کن آینه صندلی فرمان |
قیمت و نمایندگی
قیمت نمایندگی | |
قیمت بازار صفر کیلومتر | |
قیمت پایتخت | |
بالاترین قیمت بازار درکدام شهر | |
پایین ترین قیمت بازار درکدام شهر |
طبق سنت دیرین لامبورگینی هرکدام از خودروهای تولیدی این شرکت براساس نامهای گاوهای اسپانیایی نامگذاری میشوند.
خودروی لامبورگینی Pregunta که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال ۱۹۹۸ در معرض دید عموم قرار گرفته بود اکنون به قیمت ۱٫۶ میلیون یورو، معادل ۲٫۱ میلیون دلار به فروش گذاشته شد.
فراری از جدیدترین سوپراسپرت چهارنفرهی خود در کلاس GT، رونمایی کرد. این شاهکار مدرن، پورتوفینو نام دارد.
۲۰۶ یکی از موفق ترین هاچبک های پژو است که در سال ۱۹۹۸ رونمایی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت. طراحی ۲۰۶ توسط مدیر طراحی پژو آقای جرارد ولتر انجام شد. ۲۰۶ در سال ۱۹۹۸ لقب زیباترین خودروی سال را دریافت کرد و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ پرفروش ترین خودرو در اروپا بود.
۲۰۶ در سال ۱۹۹۹ لقب خودروی سال اروپا را نیز دریافت کرد. در ایران ۲۰۶ با دو نوع اتاق هاچبک و صندوقدار تولید می شود. ۲۰۶ در خارج از ایران به صورت کوپه کابریولت و استیشن نیز عرضه می شود. اولین بار ۲۰۶ تیپ ۱ در سال ۱۳۸۰ توسط ایران خودرو عرضه شد. ۲۰۶ تیپ ۲ از سال ۸۲ تا ۹۰ با موتور TU3 و TU3A با دریچه گاز سیمی و برقی تولید شد. ۲۰۶ تیپ ۳ مانند تیپ ۲ از موتور TU3 بهره می برد ولی امکانات بیشتری دارد.
پژو ۲۰۶ خودروی سواری است که از محصولات ایران خودرو می باشد . که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری، زیبای باطنی و ظاهری، شتاب بالا، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین و همچنین گزینههای گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه شده.
پژو ۲۰۶ را شاید بتوان جوان پسندانه ترین خودروی اقتصادی کشور دانست.
پژو ۲۰۶ که محصول سال ۱۹۹۷ فرانسه و یکی از پرفروشترین خودروهای پژو میباشد.
اتوره بوگاتی در اواخر قرن نوزدهم در میلان زاده شد. در سالهای پایانی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تلاش بسیاری برای ساخت اتومبیل کرد. ابتدا خودرویی با دو سیلندر ساخت، که با آن موفق شد، در یک مسابقه اتومبیل رانی برنده شود، این اتفاق انگیزههای او را چنان افزایش داد، که تنها دو سال بعد، خودرویی با چهار سیلندر ساخت.